Bàner
Bàner
Bàner
Bàner

Formulari d'accés

Calendari

Agost 2017
L M X J V S D
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

 

Menja bé, caminaràs millor

Correu electrònic Imprimeix PDF

Recomanacions nutricionals per abans, durant i després de la travessa

La nutricionista Sandra Ribalta ens ha preparat unes recomanacions per afrontar de la millor manera possible el repte de l'Emmona. També ha dissenyat els menús dels diferents avituallaments que trobareu a la prova.

Per afrontar un gran esforç físic com és l’Ultra Trail de l’Emmona cal preparar el cos amb un bon entrenament, però també acompanyar-lo d'una correcta alimentació abans, durant i després de la travessa. Podem considerar que la dieta és com un segon entrenament.

El nostre cos obté de la glucosa l'energia necessària per desenvolupar qualsevol activitat física. Les nostres reserves de glucosa s'anomenen glucògen, i de glucògen en tenim una petita quantitat emmagatzemada al fetge i una reserva més gran repartida en la musculatura. Quan comencem a realitzar qualsevol activitat física, consumim en primer lloc el glucògen hepàtic, que dura poca estona. Després comencem a utilitzar glucògen muscular, però aquest reservori també té un límit. Aleshores, per activitats de molt llarga durada i alta intensitat com és una travessa d'aquestes característiques, a la força necessitem mobilitzar un tercer reservori, que és el teixit adipós: començarem a cremar el greix del nostre cos per obtenir energia.

Article sencer

 

 
Copyright © 2017 Unió Excursionista de Sant Joan de les Abadesses. Tots els drets són reservats.
Joomla! és un programari lliure distribuït sota la llicència GNU/GPL.
Aquest lloc té validesa CSS Aquest lloc té validesa XHTML 1.0 Transicional